Fraktpolicy

Leveransvillkor

Se leveranstiden i respektive produkts informationstext. Leveranstiden för lagervaror är vanligtvis 2 – 5 arbetsdagar. Vissa produkter kan ta något längre tid än så. För beställningsvaror gäller 3-14 arbetsdagar om inget annat anges. Om längre leveranstid gäller för din beställning kommer du att kontaktas via e-post eller telefon.

Har produkterna du vill beställa olika långa leveranstider och du vill ha varor med kort leveranstid först bör du göra två separata beställningar för att underlätta. Vid eventuell leveransförsening meddelas du via e-post. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel på hemsidan.

Obs! Vid större kampanjer samt vid högtider kan leveranstiden vara något längre än normalt. Detta beror främst på högtryck hos transportörer och är inget unikt för vår butik.  

På webbplatsen anges våra preliminära leveranstider. För mer precisa leveranstider för respektive produkt ber vi dig kontakta oss via e-post info@indecodesign.se 

Vi levererar beställningar med Early Bird och DB Schenker. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Vid leveransförsening har du rätt att häva ditt köp utan extra kostnad vid eventuell försening mot utlovad leveranstidpunkt.

Leverans sker från vårt lager till en av dig angiven leveransadress. Produkten levereras fram till ombud. Våra leverantörer förbehåller sig rätten att välja speditör för samtliga leveranser. Det är på köparens ansvar att säkerställa att leveransadressen som uppgivits vid beställningstillfället är korrekt. Det är också köparens ansvar att vara nåbar i samband med leverans. Risken för varan övergår på köparen efter mottagandet.
Köparen ansvarar för att undersöka förpackningen tillsammans med transportören och att rapportera eventuella synliga skador på fraktsedeln.

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 14 dgr, brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Vill du returnera en vara så är det öppet köp enligt konsumentverkets allmänna köplagar som föreligger. Vi har 14 dagars returrätt. Se även våra instruktioner för retur under returpolicy.  

Returavgift

Vi har 14 dagars returrätt.

Kostnad för retur bekostar du själv.

Fri retur i vår fysiska butik på Hertig Johans gata 14 i Skövde.

Återbetalning sker så fort vi har mottagit och godkänt din retur.

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

Enligt distansavtalslagen har du som konsument rätt att ångra hela, eller delar av ditt köp utan anledning inom 14 dagar från det man tagit emot varorna. Produkten måste returneras i ursprungligt skick och i oförstörd orginalförpackning.

En retur gör du genom att antingen lämna in varorna i vår butik i Skövde (kostnadsfritt), eller skicka till oss. Packa varan tillsammans med retursedeln som medföljde din beställning där du beskriver anledning till retur.
Du väljer själv vilket fraktbolag du vill använda. Vi kan dock rekommendera Postens webbtjänst Skicka Direkt. Med denna tjänst kan du betala och skriva ut fraktsedel direkt hemifrån. Dessutom är paketet spårbart.

Skicka paketet till adressen:

InDeco Design / Hjortmar Handel AB
S:t Sigfrids gata 12
541 30 Skövde

Du betalar själv för returfrakten. Vi tillgodoser ej fraktsedlar för returer/byten. Använder du samma fraktemballage som din order skickades med täck över ursprunglig fraktetikett. Retur får inte ske med postförskott/efterkrav eller rekommenderat brev.

Återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi mottagit den returnerade varan, och sker på samma sätt som den ursprungliga betalningen om inget annat uttryckligen avtalats.

Har du frågor angående hur du går tillväga för att nyttja din ångerrätt kontakta oss via     e-post info@indecodesign.se  eller via telefon 073-348 32 85

Konsumentverkets ångerblankett hittar du här.

 Vid leveransskador

Köparen ansvarar för att undersöka förpackningen tillsammans med transportören och att rapportera eventuella synliga skador på fraktsedeln.

Vid leveranshinder

Vid leveranshinder som beror på att du som kund lämnat felaktiga uppgifter om leveransadress, eller kontaktuppgifter som tillexempel e-postadress eller mobilnummer för avisering debiteras du en avgift. Var därför noga med att kontrollera att alla uppgifter stämmer innan du genomför ditt köp. Mottagaren måste också kunna legitimera sig vid paketutlämning.
Om du bokar in en leverans med något av våra fraktbolag men blir förhindrad att ta emot godset måste detta snarast meddelas fraktbolaget så att de kan boka om leveransen. Om du inte meddelar dem, eller om de på annat sätt blir förhindrade att utföra leveransen (exempelvis att du inte öppnar när de ringer på dörren) kommer du att debiteras en avgift för leveranshinder. Avgiften är motsvarande fraktbolagets taxa.


Reklamation

Privatpersoner
Önskemål om reklamation skall delges oss inom skälig tid från då felet upptäckts. Är garantitiden utgången är det köparens ansvar att påvisa att felet redan fanns vid leveranstillfället. Konsumentköplagen samt andra tillämpliga lagar ger dig som kund viktiga rättigheter som en treårig reklamationsrätt mot ursprungliga fel på varan.
För mer information se http://www.konsumentverket.se/

Företag
Önskemål om reklamation skall delges oss inom skälig tid från då felet upptäckts. Är garantitiden utgången är det köparens ansvar att påvisa att felet redan fanns vid leveranstillfället.
Köplagen och övriga tillämpliga lagar ger dig som näringsidkare vissa rättigheter, normalt 2 års reklamationsrätt mot ursprungliga fel på varan.

Vid eventuell tvist så följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Force majeure

Om vårt fullgörande av dessa köpvillkor eller ingångna avtal försvåras eller förhindras på grund av omständigheter som vi inte kan råda över och som vi inte skäligen kan ha förutsett, ska detta befria oss från fullgörande av våra förpliktelser, samt skadestånd och andra påföljder (s.k. force majeure). Sådana oförutsebara händelser kan exempelvis vara krig, naturkatastrofer, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer eller andra fördyrande omständigheter och händelser utanför vår kontroll.

Reservation

Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter i produktinformation samt bild och videomaterial på webbplatsen. Vi kan inte heller garantera att produktbilder och miljöbilder återger en varas exakta utseende samt beskaffenhet.

Information om Black Friday, Cyber Monday, Singles Day och andra kampanjtider

Priserna under Black Friday, Cyber Monday, Singles Day med mera gäller endast under dessa dagar. Normala villkor gällande ångerrätt, reklamationsrätt och garantier gäller. Angivna rabatter är redan avdragna. Pga ökade volymer dessa dagar kan leveranstiderna förlängas.

Behandling av Personuppgifter

När du använder siten och våra tjänster kommer vi behandla dina personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy. 

I samband med din registrering och/eller beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. Enligt GDPR (General Data Protection Regulation) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig. Om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice på info@indecodesign.se Informationen du lämnar om dig själv används endast internt. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part. InDeco Design använder uppgifter från kundregistret även för utskick om våra produkter. Du kan när som helst avregistrera dig från nyhetsbrevet via instruktioner i nyhetsbrevet.

Information om ODR och gällande lag & tvist

Våra köpvillkor ska tolkas och tillämpas i enlighet med svensk rätt, dock med undantag för sådana internationellt privaträttsliga bestämmelser som medför tillämpning av rätten i någon annan jurisdiktion.

Klagomål eller synpunkter avseende InDeco Designs tjänster eller produkter ska förmedlas till vår kundervice.

Om du inte är nöjd med vår hantering av ditt ärende är du välkommen att vända dig till din lokala konsumentvägledare eller Allmänna reklamationsnämnden (ARN) via https://www.arn.se/konsument/, +46 85 08 860 00 eller arn@arn.se. Vi följer alltid ARN:s rekommendationer.

Om du har klagomål eller problem med våra tjänster eller produkter, och du inte kan lösa klagomålet eller problemet direkt med oss, kan du även skicka ditt klagomål till EU:s plattform för onlinetvistlösning (”ODR-plattformen”). ODR-plattformen erbjuder konsumenter inom EU en möjlighet att försöka lösa tvister om klagomål gällande produkter köpta online, utan att involvera en domstol. Genom att använda ODR-plattformen kan du som konsument hitta ett organ eller forum för dina klagomål. Läs mer om EUs regler för konsumenttvister och om tvistlösning (ODR) här. https://webgate.ec.europa.eu/odr/ 

Copyrigt

Innehållet på www.indecodesign.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt (§ 49 URL).

Övrigt 

InDeco Design levererar inte till Åland

Återbetalningspolicy

Hur går jag tillväga för att reklamera en produkt som gått sönder? 

Vid fråga om reklamation är du välkommen att ringa in till oss på: 0733-483285

Eller maila följande info till info@indecodesign.se

- Ämne: Ditt ordernummer 

- Bild: Fotografera synliga skador. Om skadorna inte är synliga så skickar du in en video, eller beskriver skadan i textform.